blondinmichelle

Direktlänk till inlägg 31 juli 2014

När man känner sig nertrampad:(!!

Av Michelle Johansson - 31 juli 2014 15:45

Ja när man känner sig nertrampad av myndigheter pga av ett skäl och val man gör i livet då är det fan i mej nog. Idag fick jag ett samtal som gjorde mej VÄLDIGT ledsen att man ens får bete sig hur som helst när man är myndighet det FÖRSTÅR inte jag  hur funtad är man igentligen i huvudet och hålla på hur som helst mot sina med människor. Detta är inte FÖRSTA gången detta sker det har liksom hänt flera gånger  .

Jag är sån person som säger vad jag tycker och tänker till folk jag kan liksom inte hålla käften vilket ibland kan vara jobbigt på ett sätt man måste alltså VÅGA säga ifrån annars blir man som sagt nertrampad till tusen.. Jag öppnade mina 2 bloggar för att jag ska få ut budskapet till såå många som möjligt som är i samma sits som mej!!

Jag börjar ana att myndigheterna inte tycker om oss som har handikapp eftersom vi blir särbehandlad utav dom hur som helst och det accepterar inte jag det kan jag STARKT säga till alla i min närhet dom vet vad jag tål och inte tål. Alla som känner mig mer och umgås med mig i vardagen vet vad jag går för!!

Nåja detta kommer inte vara den sistabgången heller för den delen och ja skickade ett sms till min make och nu när han kom förbi för att hämta papper som måste läggas på sa han det ja dom är inte kloka någonstans nått i den stilen sa han.. I såna här situationer är jag glad att jag har en make som förstår mej och som varit med i alla dessa år som vet hur jag har det med allt och en mamma som är förstående som tröstar en med passande ord och allt!! 

Hade jag inte haft mina nära och kära så hade jag bott nere på botten ganska länge innan jag vågar mig upp på första trappsteget.. 

Nog om det tråkiga men idag så har jag bäddat sängen ringt samtal hit och dit,fyllt i lite papper som slängdes på lådan idag när maken kom för en stund sen. Jag har tvättat lite överdrag till gästsängarna nere i källaren men måste beställa nya sängar pga en sak så jag kan säga hej då till min tatuering som jag hade bokat tid till och allt den 22 Augusti😦känns jävligt tråkigt jag som längtat i flera år på att jag skulle göra den.. Jag ska ta och städa lite har dammsugning och lite sånt kvar eller om jag gör det imorgon under dagen jag får se. Jag börjar STOOR trivas här hemma nu jag ska kolla angående plankor på byggmax på nätet och se hur mycket det kostar för en vis antal plankor och sen räkna ihop allt och prata med maken lite!! Vi behöver få upp vårt staket nu innan sommaren är Slut för sen finns det inte tid till det och ja allt sånt. 

Nä maken Kom hem så vi ska fixa lite och äta och så bloggar mer senare. Önskar alla en fortsatt bra dag:)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michelle Johansson - 15 februari 2015 20:37


Denna är SÅÅ jäkla God alltså???!! Testa och smaka så får ni se hur GOD den är??.. ...

Av Michelle Johansson - 15 februari 2015 18:51

Japp då har det varit lite tomt idag på bloggen under dagen, men har haft såå himla mycket att göra!! Har hjälpt mamma med en del saker och sen fixat här hemma och tagit det som ska eldas??. Nu kan man iallafall gå här hemma utan att ramla över karto...

Av Michelle Johansson - 15 februari 2015 12:15

REDAN söndag och helgen är snart över då är det ny vecka med nya utmaningar som gäller imorgon?.. Jag har städat precis ska ta tag i disken strax efter jag har suttit ner en stund. Jag ska ta gästrummet imorgon och rensa ur där har ingen ork just nu!...

Av Michelle Johansson - 14 februari 2015 21:37


The librarian: Return to King Solomon's mines den är såå himla rolig alltså! Har ni inte sett den så titta på den så vet ni vad jag pratar om??. Ni kommer få er ETT PAR rolig skratt!!! ...

Av Michelle Johansson - 14 februari 2015 20:28


SAMIR & VICTOR ? dom är SÅÅ jäkla bra alltså!!

Ovido - Quiz & Flashcards