blondinmichelle

Alla inlägg under augusti 2014

Av Michelle Johansson - 26 augusti 2014 22:16

Ja idag började dagen som sagt klockan 08.00 redan jag gick ut med hundarna,diskade,gav hundarna mat,målade,plockade och städade över allt nere?. Nu kan jag minsann säga vad mitt projekt va och det va att jag har målat köksväggarna svart, det blev såå fint?är sjukt nöjd faktiskt och sen allt vitt så köket blev ljust ändå. Nu är köket färdigt iallafall jag ska bara inhandla en ny matta och lite mer ljuslyktor och så!! Idag fick jag se att vi hade fått 7:an som gratis kanal vilket jag har LÄNGTAT efter??. Mannen som talar med hundar är ju mitt favorit program och har missat en HEEL del vilket är jätte tråkigt! Nu kan jag ÄNTLIGEN titta på programmen igen det är såå roligt. Idag har jag tvättat som en LITEN blå dåre och hängt tvätt lika så nu är det gjort iallafall har väl en maskin kvar att tvätta så de ska jag sysselsätta mig med imorgon?!! Om allt går som det ska så ska maken åka och möta svärfar nästa vecka för att alla remmar på bilen behövs bytas nu har det varit mycket med bilen?att det ALDRIG tar slut liksom. Efter jag började med järntillskottet och folsyran så har jag haft energi till TUSEN och det känns bra jag kan göra så mycket mer på dagarna//kvällarna som jag inte kunde innan! Jag köpte ju dvd boxar här om dagarna och nu har vi börjat plöjja igenom alla serier och filmerna så vi har några//MÅNGA kvällar räddad.. Just nu så tittar vi på dom jag valde och vi började med Criminal Minds den serien är ju bara för bra:). Sen maken kom hem så har vi myst i soffan vi har kommit överens om att mysa när S kommer hem från jobbet för att vi ska få tid med varandra!! När S jobbar så är jag ensam hemma med hundarna jag brukar ALLTID göra saker eller hitta på något men nu börjar det ta slut på idéer??.. Ja annars har dagen varit helt lugn vilket passar mej ut märkt eftersom jag sov väldigt dåligt inatt inget jag önskar direkt men men ibland går de och ibland inte!!! Jag har märkt att jag bloggar OFTAST//OFTA via mobilen jag SKA minsann börja sätta mej vid datorn men jag har ingen lust att sitta framför den. Om ca 2 månader så får vi vårt nya Internet vi kör via mobilerna nu, men har börjat tröttna på det nu eftersom jag kollar mycket på serier och allt sånt då går surfen åt?!! Jag ska snart ta och krypa ner i sängen hos maken som snarkar såå??he he min lilla snarkis.. Nu när lampan tändes i köket så blev det såå mysigt jag ÄLSKAR ju och göra om och inredning det finns inget roligare än sånt?ibland kan S bli lite irriterad när jag handlar en massa men han håller med mej eftersom det blir så fint. Jag sa till S att när plusset visar sig så ska jag gå bananas i affärerna på inredning och allt sånt för barnkammare och kläder! Jag sa åt honom att vad vårt//våra barn kommer bli bortskämd med både kärlek och saker självklart???. Att LÄNGTA ihjäl sig till att få inreda barnkammare och få köpa saker/kläder finns inget jobbigare som att vänta. Jag har tänkt MÅNGA gånger på att börja lite smått men samtidigt har jag fått såna IDIOTISKA kommentarer om VARFÖR JAG SKA HSB DET??TÄNK OM DU INTE BLIR gravid??? med mera. Tänk om folk kunde bry sig om sig själva istället för att lägga näsan i blöt hos andra istället är såå jävla trött på sånt folk! Jag och S gör som vi själva vill och huvudsaken är att vi vill och tänker positivt med det hela. Nu jobbar maken bara 2dagar till sen är han ledig hela helgen. Nää nu ska jag göra mig färdig inför sängen har lite att göra innan jag kan lägga mig och sova! Säger Godnatt och sov gott allihopa??

Av Michelle Johansson - 25 augusti 2014 10:20

Säger väl Godmorgon till nya som gamla läsare?. Idag är det pluss i kanten för idag lyser solen vilket den inte har gjort på EVIGHETER. Är extra glad för att maken jobbar bara tills Torsdag sen är han ledig han ville göra det för min skull och sen för att vi ska bort också?. Som jag har skrivit så blir det ingen kryssning men vad gör det huvudsaken är att jag och S får egen tid ihop. Till nästa månad så ska vi köpa ny tve till vardagsrummet vi kände att vi ville ha en ny dit in!! Jag MÅSTE slänga in lite papper till kommunen så vi kan fixa lite annat också?. Jag BARA ÄLSKAR mitt veteduntäcke för att det används för dom som är allergiska emot vanliga duntäcken vilket är skit bra min make tål inte annars dun men nu har han inte nyst något??!! Jag kör med ett dubbeltäcke till dubbelsäng som jag klämt in i vanligt påslakan till enkeltäcke//säng det är SÅÅ mysigt kan jag tala om!. Inatt sov jag dåligt och vaknade dessutom tidigt i morse vilket leder till att jag är JÄTTE trött och VÄRLDENS huvudvärk på det??. Jag MÅSTE som sagt städa och röjja undan här hemma för att jag ska få det riktigt fint känner jag, IBLAND kan jag gråta för att det är stökigt vilket jag inte har gjort tidigare men men. Jag har nu beställt ett bli gravid paket som kommer hem i lådan hoppas jag?? det återstår att se. Idag får vi se om jag får smset på paketet som jag beställde här om veckan jag ska ringa Ica idag för isåfall hämtar vi ut det på Onsdag:).. Under denna veckan kommer mamma också och tapetserar vårt sovrum det är såna tapeter som man kan torka av utan att det blir bubblor och sånt!! Jag och maken har bestämt att jag ska tapetsera blivande barnrummet sen för när jag har hjälpt mamma så går det lättare att göra något själv och det är också såna tapeter som man kan torka av om det kommer smuts på den. Jag ligger fortfarande i sängen men ska kliva upp strax så jag hinner med allt men FÖRST äta frukost och ut med hundarna??!!! Jag önskar alla en HEELT underbar dag hoppas solen skiner hos er????.

Av Michelle Johansson - 23 augusti 2014 09:17

Ja som ni såg så bloggade inte jag pga av att maken slutade klockan 13.00 redan och vi fick stressa iväg till Karlstad. Vi lämnade först hundarna hemma hos mamma och stannade någon timme innan vi fortsatte in till Karlstad. Väl inne i Karlstad så åkte vi till Bergvik först maken hämtade sitt kort och jag gick in på H&M och handlade lite tröjor fyllde på i höstgarderoben!! Sen åkte vi vidare till Ikea för att handla lite vi köpte en JÄTTE fin matta,nya gardiner till vardagsrummet och två nya kuddar samtidigt inne på Ikea så åt vi lite??.. Vi åkte sen vidare till Biltema för att köpa lackfärg till vårt köksbord och stolarna och Elgiganten för att dom sålde ut ALLA dvd boxar och filmer så vi passade på och handla och det blev filmer-serier för 800:- nu har vi några veckor räddade?. Nästa vecka ska vi till Elgiganten igen för att samla på oss lite mera filmer och boxar??man får ju passa på medans man kan!! Det sista vi gjorde va och sticka och storhandla på Ica Maxi denna gången istället för Willys vi hade såå mycket kvar i frysen ändå!! Efter handlingen åkte vi vidare till mamma för att fixa lite innan vi åkte hem. Väl hemma så ställde vi in varorna eller JAG snarare gjorde det medans maken duschade. Jag satte upp dom nya gardinerna och la mattan på plats i sovrummet men fick inte plats??så den fick sin nya plats i vardagsrummet istället??. Nu är det bara att vänta in paketet så jag kan hänga upp gardinerna och bädda med nya saker.. Efter jag hade gjort det så blev det duschen och ta på nya linnet och göra lite kvällsmat?soppa och vitlöksbröd gott kan jag tala om!! Vi kollade en stund på tv innan vi gick och la oss??det va såå skönt att lägga sig. Mamma kommer i veckan och ska tapetsera vårt sovrum ÄNTLIGEN så jag får det färdigt innan jul och så?. Idag ska jag slipa köksbordet och måla det vitt nu är det furubord vilket är fint så men det kommer inte att passa in i köket sen:).!! Jag ligger i sängen och myser med hundarna verkar som hundarna är LIKA trötta som sin matte he he??. Hundarna lekte och busade som bara den igår hos mamma så det är inte konstigt att dom är HEELT Slut:)!... Nä nu ska jag ta och kliva upp maken är redan uppe vi ska ta ut hundarna och sen äta lite frukost. Idag är det en LIKA grå dag som vanligt det märks att hösten har kommit ska plocka fram min jacka idag så den blir tvättad nu när den har hängt uppe??. Nu såhär i slutet av sommaren får man räkna med att det blir oväder,översvämningar,kallt och gråa dagar som det har varit dom senaste dagarna!!

Jag önskar som sagt alla nya och gamla läsare VÄLKOMNA till min blogg hoppas ni stannar och att ni lägger ett spår efter er???. Önskar er en jätte bra och skön helg:)...

Av Michelle Johansson - 21 augusti 2014 10:26

Idag är det Torsdag och jag ligger kvar i sängen för jag har såån huvudvärk idag?. Idag ska det tydligen bli oväder så vi får väl se om det blir något jag HOPPAS INTE att det blir något!! Jag har TUSEN saker att göra idag och det känns som bortblåst om det blir oväder just IDAG??!! När maken slutar så ska han hämta ut paketet som kommer idag det är lite sängkläder,gardintillbehör och en sak till sänghimmeln så jag får upp den??. Igår skrev jag ingen handellista för det glömdes bort HEELT samma sak angående böckerna som jag skulle fota så får ta det när jag är färdig med detta inlägget FÖRLÅT för sena bilder! Jag ligger och lyssnar på Takidas nya låtar som man kan ladda ner på mobilen det är såå behändigt??. Förra året hade Takida spelning i Karlstad men vi kunde inte gå pga ett antal olika anledningar jag som hade längtat SÅÅ att se dom! Idag blir det städning om det inte är oväder vill säga sen får jag se vad jag hinner med jag ska putsa fönsterna uppe eftersom dom är inte gjorda än? har hänt så mycket hit och dit. Hundarna ligger i sängen och verkar vara HEELT utslagna undra varför??he he det kan man ju fråga sig. Jag har inte avslutat Facebook ÄN men det kommer väl antar jag bara det är rätt tillfälle vill säga jag har bloggen att lägga min tid på och det ska jag göra till 1000% vilket känns skönt! Jag har ju som sagt bloggat//skrivit VÄLDIGT mycket och det känns helt fantastiskt bloggen kanske blir stor till Slut vem vet??!!! Ligger och tänker på att det är REDAN snart 1 1/5år sedan som jag och S gifte oss månaderna//dagarna flyter på bra som vanligt. Den 18 September så är det 1år sedan som jag plockade ut min P-stav och vi bestämde att bilda familj fast barn frågan har vi tänkt på sen vi firade 1år ihop, Men vi har ALLTID haft något för oss så det har glömts bort att ringa Ungdomsmottagningen tidigare. När jag hade p-staven gick jag upp 8-9kg där av som jag plockade ur den och för att vi ville skaffa barn nu! Med S så har jag velat skaffa barn sen vi träffades det har liksom känt rätt redan från början det sa KLICK från första gången som han skickade och vi såg varandra! Hos mig och S vad det klick vid första ögonkastet det kändes bra dessutom. S va ihop med en tjej när vi började prata och S dumpade sin tjej för min skull och nu sitter vi här och är gifta och allt??sikka år alltså hehe!!! Jag har ALDRIG haft en kille som har lämnat sina ex bara för min skull först nu och det känns faktiskt speciellt kan jag lova och det känns bra. Har ni tänkt på en sak att ALLTID när jag skriver//bloggar så blir det JÄTTE långa inlägg men det är roligt att jag skriver så långa också. Nu har Värmland drabbas av översvämningar och då är det tur att vi bor så högt upp på en backe snacka om man blir orolig när det har kommit hit nu. Nä nu måste jag ut med hundarna innan det blir oväder eftersom ena tiken är skotträdd utav sej:(:( vilket är jobbigt!! Jag önskar alla en jätte bra och skön dag=)

Av Michelle Johansson - 21 augusti 2014 00:15

Jag har kollat på film och ligger i sängen nu och funderar på om VISSA folk har något vett innanför pannbenet??men det verkar liksom inte så!! Jag har OFTA tänkt att avsluta Facebook eftersom det blir bra sånt jävla tjat och gnäll så fort man gör något räcker med att man får gnäll annars!! Alla får vara vän med alla,alla får se ut hur dom vill,alla är dom vi är helt enkelt kan inte folk//andra människor acceptera det ja men DRA ÅT H___ETE då eller leta upp någon annan liksom THATS IT!!... Jag är trött på HUR vi människor ska styra andras livsval//eller ens liv innan man styr någon annans så KANSKE man borde titta på sitt eget först innan man styr någons ELLER HAR JAG FEL????.!! Under alla dessa år så har jag sett hur folk beter sig och är emot varandra tänk om ALLA kunde sätta ner foten och säga NÄÄ NU ÄR DET F_N I MEJ NOG eller säga Nää nu är det stopp, Jag tror att vi bara är såå fega för att ryta ifrån inte konstigt att dagens samhälle blir mobbad och blir ner tryckta!! SÄTT NER FOTEN OCH RYT IFRÅN ELLER SÄG IFRÅN våga ta tag i ALLT runt omkring och titta inte ner i backen och tro att det ska reda sig självt för det gör det banne mej inte!! Jag har fått lära mej att ryta ifrån pga jag blev JÄTTE MYCKET mobbad i skolan och ner tryckt och det blir jag faktiskt än idag men nu VÅGAR jag säga ifrån och nu får det vara slut!..Det borde finnas kurser för alla mobbade och utsatta barn HUR dom ska LÄRA sig att säga ifrån och hur dom ska skydda sig själva ifrån mobbing!! Nåja man blir då INTE klok på dagens samhälle man hade nog gjort MYCKET bättre själv om man suttit och det tror jag MÅNGA av er tänker också om ni hade suttit där. Nää nu har jag skrivit av mej lite nu ska jag försöka sova bredvid min snarkande make??. Godnatt och sov gott allihopa???

Såå dagens samhälle får av mej faktiskt tummar ????FYY skäms dags att titta i verkligheten nu.

Av Michelle Johansson - 20 augusti 2014 20:41

Idag har det VERKLIGEN varit//är en LÅNG dag trots allt det känns som om dagen aldrig tar slut! Idag har jag rensat papper och fixat uppe på ovanvåningen har bara 1 rum kvar och det är barnrummet så det ska vi ta så fort vi//jag plussat vi är ju ändå 2 om detta??. Jag ska strax sätta mej och skriva handellistan så den blir färdig inför Fredag?jag LÄNGTAR verkligen nu tills dess!! Just nu sitter jag och kollar på Sveriges Bästa Äldreboende det programmet är väldigt bra jag har börjat kolla på detta nu. På Fredag har jag bestämt att vi ska på elgiganten och fixa dvd boxar jag MÅSTE ju köpa fler filmer som jag tycker om så klart??. Jag ska försöka samtidigt och skriva lista som jag tittar på programmet så det kan bli väldigt svårt men prövande:)!! Imorgon blir det väl och försöka städa och lite sånt maken ska hämta ut paketet när han har slutat jobbet så det kommer bli roligt att se S min när han öppnar det men han vet ju som sagt redan vad det är??jag kunde inte hålla tyst nämligen???!! Jag har SÅÅN värk i magen för jag har ätit något med mjölk i vilket jag INTE skulle ha gjort men men sånt är liksom livet!! Jag tycker att politiker ska förändra äldreomsorgen för våra gamla behöver också få lyx och jag tycker äldreomsorgen är RENT UT SAGT SKIT det finns liksom inget vettigt??tycker politikerna borde ta tag i det nu innan det går överstyr..!! Nä nu ska jag fortsätta kolla på programmet innan det slutar sen skriva listan jag ska ordna bilden på boken som jag börjat läsa den är ju såå bra jag har börjat tycka om Kriminalar serie,böcker och filmer:) vette sjutton varför??. Jag önskar alla en jätte bra kväll=))

Av Michelle Johansson - 19 augusti 2014 23:29

You with the sad eyes
Don't be discouraged
Oh I realize
It's hard to take courage
In a world full of people
You can lose sight of it all
And the darkness inside you
Can make you feel so small

But I see your true colors
Shining through
I see your true colors
And that's why I love you
So don't be afraid to let them show
Your true colors
True colors are beautiful,
Like a rainbow

Show me a smile then,
Don't be unhappy, can't remember
When I last saw you laughing
If this world makes you crazy
And you've taken all you can bear
You call me up
Because you know I'll be there


Ni är den ni är och förändra er aldrig för någon annan utan er själva! Att vara sig själv är den BÄSTA medicinen. Våga tro på er själva och stanna upp ibland och tänk på vad du vill och vad du kan upp nå:). Med all RESPEKT er//din Michelle Johansson

Med detta säger jag Godnatt och sov gott allihopa

Av Michelle Johansson - 19 augusti 2014 11:04

Jag vaknade halv 11 och ligger fortfarande i sängen och bara är som vanligt behöver stressa ner om jag NÅGONSIN ska må bättre. Natten har varit jävlig har inte kunnat sova så mycket men vad gör det om 100år då sover jag föralltid hoppas jag!! Idag är det en grå och regnig dag jag vaknade TIDIGT imorse av att det öste ner och trodde att de skulle åska men den höll sig borta???. Om mindre än 1 vecka så åker vi iväg på kryssning får väl se om vi hinner slappna av den dagen! Jag ska ta VÄLDIGT mycket kort och lägga upp här på bloggen. För alla ni som inte vet så kommer jag att avsluta mitt Facebook konto för jag känner att det är jobbigt för dom flesta hör inte av sig längre ändå.. Idag är det städning eftersom igår visste jag inte om det skulle åska men det gjorde de ju inte? så idag tillbringar jag mej åt hemmet!! Jag ska strax kliva upp innan jag kissar på mej??he he så går det när man vaknar JÄTTE kissnödig av allt också.! Jag vill tacka alla som läser min blogg att ni tar del av mitt liv och min vardag. Nu när jag KANSKE stänger ner Facebook så kommer jag att blogga mera och lägga mer tid åt den helt enkelt. Idag ska jag fixa premium medlemskap så kan man byta namn sen när man vill och så?. Om BARA 5 månader fyller man 25 och det känns såå skönt jag får reda den 12 september på om hon från kommunen hittat numret till domstolen dit vi ska förmodligen! Blir det godkänt så ska jag fixa mitt körkort och S ska ordna med bil isåfall eftersom jag har bestämt mej för att köra automat för jag kan inte med växlar och sånt.. Jag ska isåfall gå på Sunne Trafikskola dom ska hjälpa mej så mycket dom kan och hitta olika lösningar!! Nää nu MÅSTE jag kliva upp så jag kommer igång nu:). Jag ska börja promenera igen med hundarna för jag mådde såå jäkla bra när jag gjorde det och det fick mej att tänka på annat också för den delen. Jag önskar alla en jätte skön dag trots regnet och den grå dagen??!!!

Ovido - Quiz & Flashcards