blondinmichelle

Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av Michelle Johansson - 4 augusti 2014 20:26

Dagarna känns långa och himmelen känns grå
Utanför hörs fåglar, och himmelen är blå
Minuter rullar sakta, länge varar en sekund
Man önskar att man kunde tänka på annat för en stund

Men alltid finns den där, längtan efter ett barn
Trots att åren går, blir man aldrig van
Omkring en växer magar, en sån man ville ha
Istället för ren glädje, mår man aldrig bra

Och ständigt kommer frågan: "Varför inte ni?"
Det är väl klart vi längtar tills lyckan står oss bi
Men nåt som för så många, är så väldigt lätt
Är svårt för många andra, trots att man gör rätt

Så rullar månader på igen
Och magen växer på ens vän
Månader som blir till år
Och vännens bebis syskon får

Själv står man där ledsen när alla frågar
Förstår ni inte att det mig plågar?
Vi kämpar för det ni klagar på
Ska det vara så svårt att förstå?

Illamående, värk och smärta jag tar
Om jag med det får en bebis kvar
Gråt, blöjor, sena nätter, jag bryr mig ej
Om det betyder att den stannar hos mig

Men frågorna kommer med tiden ändå
För det var längesen dags att "skaffa" små
Kanske vänder cirkeln en dag
Och den som går med mage är jag

Men tills dess kryper tiden sakta fram
Man känner en djup och oförklarlig skam
Ska vi få barn, kommer vi att hinna?
Varför kan jag inte vara en helt normal kvinna?

I gemenskapen är vi utanför, sånt är livet
På grund av nåt andra tar för givet
Får vi barn blir de yngre än andras ändå
Lekkamrater är inget att hoppas på

Gemenskapen att vänta barn med en väninna
Kommer vi heller aldrig att hinna
Månad efter månad, tempar och testar man
Livet är en plåga för de som inte kan

Man klarar det oavsett om man får ett pluss eller ej jag kämpar vidare tills jag får ett pluss:)..

Av Michelle Johansson - 4 augusti 2014 13:09

Ja inatt va det MÅNGA blixturladdningar så vågade inte blogga direkt eftersom vi hade oväder HEELA dagen. Jag hann filma MÅNGA gånger när det blixtra och åskade så ska se om jag får upp dom på Facebook.. Inatt somnade jag inte förs än klockan va 02.00-03.00 så man är rätt trött idag och har världens huvudvärk!! Det är tydligen klass 1 varning på åska idag igen igår kom klass 2 varning så vi får se om det blir det idag igen??. Jag tvättar,har vikt tvätt,ätit frukost,diskat och torkat bänkar och lite sånt jag vaknade inte förs än halv elva idag????!! Maken jobbar och står i precis som jag gör här hemma:P. Resten av dagen spenderar inne och vila ut sig efter helgen och så är livrädd att jag ska svimma pga tröttheten.. Idag blir det rester av maten från igår orkar inte ställa mej och laga någon ny rätt så det är bara potatis som ska kokas så jag gör väl det när vi kommer från stan senare:)..!!! Nu när jag ser tillbaka på mitt liv så är jag VÄLDIGT glad att jag har det såå bra och uppskattar dom människor som finns i mitt liv ???. Jag är glad att det är MÅNGA som läser min blogg och skriver sen vad dom tycker och så det värmer i mitt blogg hjärta dessutom vilket jag är glad över:)! Jag är glad att jag har min FIINA och UNDERBARA make han vet exakt vilka punkter han ska trycka på när det gäller ord och allt annat???. Idag händer det inte så mycket mer än att ta de lugnt som jag skrev lite längre upp! Jag ska ta och hitta på nått innan vi måste gå ner till stan för att lämna ena kompisen:). Jag önskar alla en jätte bra och härlig dag??

Ovido - Quiz & Flashcards