blondinmichelle

Alla inlägg under september 2014

Av Michelle Johansson - 23 september 2014 21:29

Jag ligger här i sängen och försöker hitta sömn pulvret som gör att man somnar men INTE då?.
Jag är ju MEEGA trött ju nåja det kommer väl så fort jag lagt ifrån mig mobilen! Imorgon hade jag tänkt ta det lugnt men medans jag borstade mina tänder så kom jag ju på att jag behöver ju måla våra sängbord vita??sicken idé liksom.
Efter kvälls promenaden i regnet så kom jag in och jag invigde våran blender, Jag har tänkt SÅÅ länge på och göra smoothis så det gjorde jag nu ikväll och avnjöt till 112 på liv & död???SMARRIGT faktiskt!!
Idag har jag städat som sagt så nu är det gjort jag och maken pratade här om dagen att flyttar vi nu så i vårt nya hem blir det nya färger. Jag hade tänkt beige eller grått i sovrummet och vit/svarta saker till det?kan ju bli snyggt.
Jag hämtade in mer ved idag så det blir att elda mer imorgon när jag har vaknat hade tänkt och kliva upp tidigt men vi får se hur jag gör??. I morse vad det RIKTIGT kallt kan jag lova där av jag har börjat elda nu mera. Hösten verkar ha kommit tidigt i år ändå med sin kyla och maken fick skrapa rutor i morse? det va INTE såå populärt kan jag säga! Det är såå mysigt med hösten då kan man mysa ner sig i antingen sängen,soffan eller någon annanstans med film,levande ljus,tidning,se på tven och dricka något varmt till det???jag ÄLSKAR hösten. Jag kan snart inviga min nya jacka jag har ju en vinterjacka på mig nu mer så varför skulle jag INTE kunna ha min nya då:). Åh jag tänker på när den RIKTIGT hösten kommer och vintern dessutom hehe! Jag är ingen sommar människa direkt med FÖR varmt tycker hellre om hösten och vintern utom snön då???.. Maken snarkar och jag ska göra detsamma (INTE SNARKA DÅ). Jag säger väl Godnatt och sov gott allihopa=))....!!!!!

Av Michelle Johansson - 22 september 2014 11:45

Ja idag vaknade jag rätt tidigt pga det stormade ute och det gör det ÄN det verkar ALDRIG ge med sig. Idag kom mina saker har beställt en plånbok som jag är VÄLDIGT nöjd med och ett nytt skal till mobilen som tål stötar och sånt ??. Min nya vinterjacka kom ju här om dagen i Fredags är såå jäkla kär i den jackan det ska bli skönt att få inviga den sen?. I Fredags så va vi ju i Karlstad för att handla och så det fick bli en påslös dammsugare den invigde jag redan i Lördags ?den är jag JÄTTE nöjd med!! Jag gick ut med hundarna i blåsten trodde nästan vi skulle blåsa iväg men vi klarade igenom det också. Jag har hunnit äta frukost,öppnat lite brev,gett hundarna mat och lite sånt. Just nu sitter jag och väntar på att Hem till gården ska börja jag såg ju inte andra avsnittet av det:(. Idag ska jag faktiskt ha en bak dag hade jag tänkt eftersom det fattas lite i frysen? tyckte det va dags nu. Mobilen känns större med skalet jag fick ju tillbaka min Note 3 igen är såå kär i den men ibland kan den vara jobbig pga storleken??!!! Nä nu ska jag faktiskt fortsätta se tven innan jag börjar med mina sysslor. Jag har ju köpt en blender som ska invigas fick bli en rosa jackan är ju i färgen Cerise eftersom jag inte är så förtjust i vitt och svart eftersom hund hår syns ju så lätt??. Jag ska ju fortsätta med att kämpa på med vikten nu så det blir ett kämpiga månader just nu men det går?jag klarar allt med maken vid min sida och alla andra runt omkring mig??!! Nä nu ska jag fortsätta jag pratar på bara??så blir det när man älskar något man älskar att göra???. Önskar alla en riktigt bra dag

Av Michelle Johansson - 16 september 2014 21:42

Det vackraste vi kan uppleva är det svårförklarade.
Att erkänna universums mysterium är vägen för all sann vetenskap. När du förändrar ditt sätt att betrakta saker
förändras de saker du betraktar. Vi kan inte välja ramen för vårt öde,
men vad vi sätter in i den är vårt eget val.
Framgång är inte nyckeln till lycka.
Lycka är nyckeln till framgång.
Vi lever mer och mer storslaget när vi är lyckliga.
och varje sak leder vidare till nästa i en oändlig följd
Vår lycka beror på oss själva.



Jag är lyckligt lottad som har alla nära och kära runt omkring mej. Ni får mig att kämpa och reda ut hinder på vägen som ännu är lång!! Ni får mitt liv att starta om sig på ett HELT nytt sätt. Såå JÄVLA skönt att känna en ny start på livet börjar ??. Tack till er ALLA där ute och tack till alla vänner som jag mist genom mitt liv ni har bevisat att jag är starkare än så och ni har lärt mej hur jag INTE ska vara emot mina med människor??!! Jag vet nu hur sådan människa jag vill vara i framtiden och INTE vara. Jag är glad att mitt liv är intressantare än ert och att jag är steget före:). Nu kan jag ÄNTLIGEN säga att mitt nya liv startar här och nu? det känns såå jäkla skönt alltså. Jag har kommit över fund med att 2015 kommer jag ha ett nyårs löfte om att göra mitt liv till en förändring och hålla det där tills jag dör:)!! Just nu kan jag inte mer än bara ÄLSKA livet och bara må bra?om någon trycker ner mig visar jag bara min rygg och mitt FINA ? och gå vidare.. Nä nu ska sjuklingen fortsätta sova så jag blir frisk någon gång!!! Godnatt och sov gott världen??????

Ovido - Quiz & Flashcards