blondinmichelle

Alla inlägg under juli 2014

Av Michelle Johansson - 31 juli 2014 23:46

Ja JÄKLAR vad det blåser halvt storm ute nu ikväll:/ det är såå läskigt tycker jag men samtidigt behövs det nu.. Jag har precis lagt mig i sängen för att sova ska upp tidigt imorgon för att det kommer en hit klockan 10.30 imorgon vi ska prata om min jobb situation så vi har det gjort!! Nu ikväll har jag fått SKIT ont i höfterna där dom där kulorna sitter eller vad man ska säga?det gör JÄTTE ont och sen strålar det ut i benen och ryggen:/.. Går inte detta över så får jag se vad det är frågan om eller om detta bara är en engångs sak bara det återstår att se helt enkelt!! Jag har precis sett filmen Snuten i Hollywood 3 den är såå jäkla bra det är inte ofta man hinner och kolla på filmer på vardagarna utan det sker mest på helgerna vilket är lite tråkigt eftersom jag köpte ett nytt hemmabio inte så länge sen????!! Jag får börja bättra mig på att titta på film och läsa böcker det är något jag är USEL på att göra?fy skäms på mej.. Jag har löst problemet i hallen med sko förvaringen jag snackade lite med maken och vi har klurat ut detta nu så nu blir det och se hur det ska passa in bara:). Maken vill ha en hylla som man ställer bara och jag hade tänkt ta vägghyllor och sätta upp bara, men då tyckte inte maken att vi skulle göra för många hål i väggen när det är NÄRTAN ny tapetserat, men HALLÅ det är redan många hål!! Nåja vi får väl se vem som vinner och vem som får ge sig helt enkelt. Imorgon är ju som sagt förmiddagen upptagen med mötet och sen när hon har åkt är det städa,klippa gräs och bära upp sängarna så dom inte står nere i källaren längre:/. Jag får TYVÄRR strunta i tatueringen vilket va min dröm men så är det när vänners djur håller på och jag vill ha det fint här hemma och få i ordning. Jag bara ÄLSKAR inredning som ni kanske redan har märkt av jag ska lägga ut en bildbomb sen när allt är färdigt. Just nu ser det inte så himla snyggt ut först är det städning innan jag lägger upp bilder jag kan fota det som redan är färdigt iallafall???. Nä hörni nu MÅSTE jag faktiskt sova så jag orkar upp och sätta hjärnan på arbete på hög varv???. Godnatt och sov gott alla fina människor där ute och GLÖM INTE NI ALLA ÄR LIKA VÄRDA SÅ GLÖM INTE DET!!!!/k]

Av Michelle Johansson - 31 juli 2014 15:45

Ja när man känner sig nertrampad av myndigheter pga av ett skäl och val man gör i livet då är det fan i mej nog. Idag fick jag ett samtal som gjorde mej VÄLDIGT ledsen att man ens får bete sig hur som helst när man är myndighet det FÖRSTÅR inte jag  hur funtad är man igentligen i huvudet och hålla på hur som helst mot sina med människor. Detta är inte FÖRSTA gången detta sker det har liksom hänt flera gånger  .

Jag är sån person som säger vad jag tycker och tänker till folk jag kan liksom inte hålla käften vilket ibland kan vara jobbigt på ett sätt man måste alltså VÅGA säga ifrån annars blir man som sagt nertrampad till tusen.. Jag öppnade mina 2 bloggar för att jag ska få ut budskapet till såå många som möjligt som är i samma sits som mej!!

Jag börjar ana att myndigheterna inte tycker om oss som har handikapp eftersom vi blir särbehandlad utav dom hur som helst och det accepterar inte jag det kan jag STARKT säga till alla i min närhet dom vet vad jag tål och inte tål. Alla som känner mig mer och umgås med mig i vardagen vet vad jag går för!!

Nåja detta kommer inte vara den sistabgången heller för den delen och ja skickade ett sms till min make och nu när han kom förbi för att hämta papper som måste läggas på sa han det ja dom är inte kloka någonstans nått i den stilen sa han.. I såna här situationer är jag glad att jag har en make som förstår mej och som varit med i alla dessa år som vet hur jag har det med allt och en mamma som är förstående som tröstar en med passande ord och allt!! 

Hade jag inte haft mina nära och kära så hade jag bott nere på botten ganska länge innan jag vågar mig upp på första trappsteget.. 

Nog om det tråkiga men idag så har jag bäddat sängen ringt samtal hit och dit,fyllt i lite papper som slängdes på lådan idag när maken kom för en stund sen. Jag har tvättat lite överdrag till gästsängarna nere i källaren men måste beställa nya sängar pga en sak så jag kan säga hej då till min tatuering som jag hade bokat tid till och allt den 22 Augusti😦känns jävligt tråkigt jag som längtat i flera år på att jag skulle göra den.. Jag ska ta och städa lite har dammsugning och lite sånt kvar eller om jag gör det imorgon under dagen jag får se. Jag börjar STOOR trivas här hemma nu jag ska kolla angående plankor på byggmax på nätet och se hur mycket det kostar för en vis antal plankor och sen räkna ihop allt och prata med maken lite!! Vi behöver få upp vårt staket nu innan sommaren är Slut för sen finns det inte tid till det och ja allt sånt. 

Nä maken Kom hem så vi ska fixa lite och äta och så bloggar mer senare. Önskar alla en fortsatt bra dag:)

 

Av Michelle Johansson - 31 juli 2014 10:53

Jag har som sagt vaknat för några minuter sen känns skönt att få sova ut nu medans jag kan!! Idag är det städning eftersom imorgon så ska vi hämta min tjejkompis och sen en annan??. Jag ligger fortfarande i sängen under duntäcket det är såå mysigt en sån här dag:P! Idag så ska jag planera hallen lite så jag får ordning på sko förvaringen så vi vet vad vi ska handla in??, Hade jag fått som jag velat så hade jag plockat ner ena garderoben och bara haft en där:)!! Läste att tydligen så ska värmeböljan komma tillbaka denna veckan igen jag hoppas det blåser isåfall annars kommer de bli LIKA varmt som förra veckan:/.. Jag har såån jäkla värk i leder idag så det inte är sant:( hur ska jag orka med dagen och alla MÅSTEN dessutom:S ja ja en riktigt bra fråga!! Jag har som jag lovat skrivit två gånger om dagen vilket jag kommer att hålla kanske inte på helgerna men vardagarna:).. Jag har känt i FLERA veckor nu att jag är JÄTTE varm i kroppen utav någon konstig anledning:/och är det varmt ute lider jag RIKTIGT vilket är jätte jobbigt..!! Nä dags att kliva upp nu eftersom dessa vovvar vill gå ut nu:) ena busar på makens sida ena ligger på golvet och piper och den tredje sover på soffan tror jag=D det är hennes FAVVO plats:)). Jag önskar alla en jättefin dag:) njut medans ni kan nu!!/k]

Av Michelle Johansson - 30 juli 2014 21:14

Dagen började bra och det blev som jag sa att jag kunde inte vila eller låta disken vara tills imorgon:/nu är iallafall disken diskad,fixat i badrummet idag och sen vattnat blommorna trodde att regnet skulle komma men INTE då:S!! I helgen eller rättare sagt på Fredag ska vi hämta en tjejkompis som bor i Torsby , hon och jag har inte träffats sen sist hon va här hos oss:/vilket är tråkigt jag vill träffa henne oftare:)!!.. Igår satt jag och klurade på hallen hur vi skulle göra med förvaring till alla våra skor så jag har KANSKE löst det vi får se jag ska testa några saker först????.. Det är ett rent helvete med sko förvaring här hemma så jag får lösa det rätt fort faktiskt:P. Den nackdelen i våran hall är ena garderoben som står som troligtvis är fast skruvad i taket, hade inte den funnits så hade det faktiskt gått som jag tänkt från början??!! Imorgon får jag faktiskt ta och fixa lite på den delen ska prata med maken och se hur han vill göra? kan bli roligt detta haha.. Nu ikväll så prata jag med kompis som sa att det går lite skit snack om mig och maken jag blir BARA SÅÅ JÄVLA trött på sånt??. Att inte folk kan sluta snacka en massa skit när dom inte ens känner oss för den delen att vårt privatliv är såå intressantare än deras:/:) JA ni HÖR ju vart dom vill komma alltså ingen egen hobby!! Det har varit lite VÄL mycket nu dom senaste månaderna jag ska hålla allt inom mig igen och vara den DÄR tysta Michelle igen, då slipper man allt sånt här!.. Jag har tänkt och tänkt för mej själv och sagt att blir det ett STORT jäkla + på stickan så ska jag hålla det för mig och maken och sen blir det ju självklart familj och dom vännerna man litar på till 100000% så klart??.. Jag är såå jävla trött på folk som vill mej illa och allt det där tjatet att man inte ska få ha det bra utan skit och bråk på alla håll??jag BÖRJAR bli rent ut sagt TRÖTT på skiten!!.. Har ni något att säga så kom till mej istället för att springa bakom min rygg och sprid en massa falska saker ni som gör en massa sånt ska passa er för en dag så vänder allt..... OCH DÅ JÄKLAR.... Nä lägga allt sånt här skit åt sidan och börja rå om mej själv och bara stänga allt sånt skit utanför och kommentera bara: JAHA TREVLIGT för dig att du hört något sånt då ta reda på fakta nästa gång!! Våran ena tik Goa har börjat pipa och gnälla VÄLDIGT mycket och det brukar hon göra när hon kommer in i skendräktig eller in i löpet så vi får väl se om det är dags man kan liksom inte gå någonstans för att hon vill sitta i knät eller att man ska kela med henne? DESSA söta tjejer alltså:D!! Nä nu ska jag passa på och mysa med maken innan vi somnar för natten ikväll blev det en melontallrik vilket jag bara ÄLSKAR att äta såhär på sommar kvällen????... Nu säger jag Godnatt och sov gott allihopa hoppas ni får en fin kväll och njut av sommaren som är kvar det FÖRTJÄNAR ni allihopa:)!!!/k]

Av Michelle Johansson - 30 juli 2014 10:45

Ja då vaknade man för någon minut sen och idag känns det svalare ute vilket är JÄTTE skönt?. Jag är LIKA TRÖTT ändå det blir en vilodag för min del det beror på om jag kan hålla det vill säga:P!! Jag har inte så mycket att skriva just nu eftersom dagen har liksom inte gått så långt än:). Jag hade behövt städa men det får vänta tills jag känner mig piggare för idag känns städningen som bortblåst känner jag vilket är jobbigt:/.. Jag ska iallafall hänga ut sängkläderna så det är gjort iallafall det behövs då och då??. Nä jag önskar alla en jätte bra dag och det är ju redan Onsdag och jag som trodde det bara va Tisdag idag:/ha ha nåja!!

Av Michelle Johansson - 29 juli 2014 22:20

Ja det händer saker ena efter det andra idag jag är HEELT utmattad,ÖVER TRÖTT,ont i mina leder, mår illa och allt går åt helvete:(:'(.. Nu ikväll har absolut ingenting funkat som jag vill skrivar jäveln la av med pappersstopp:@?? och sen en blomma i golvet och sen FÖRSÖKA fixa fram nya madrasser pga en väns hund gjorde en olycka där i??. Ja nu ligger jag iallafall ner bäddad så det inte händer mer saker!! Idag har jag iallafall fått bytt plats på lampor och blommor så nu vet jag vad som behövs handlas in till kommande månad:)??.. Tatueringen vette tusan hur det ska gå till med om vi har hund passning då:/:(jag som hoppats på att ÄNTLIGEN få göra den eftersom det är min barndoms dröm om att få den gjord nu!.. Jag har några att fråga iallafall om dom kan passa medans jag är iväg och gör denna kan hoppas att någon vill iallafall!! Tänk om det fanns ett vilo hem för oss människor då hade jag bokat biljett DIREKT dit och bara låta omvärlden vara och sen BARA ta hand om mej själv? vilken dröm du hade varit.. Jag är trött på att vara irriterad,trött,tjurig och ledsen och utmattad men får väl se om det beror på vädret eller om jag är utmattad helt enkelt:/:/ man kan ju bli det.. Nåja jag ska väl ta och försöka sova nu innan jag däckar helt här mitt i allt bloggande! Men godnatt och sov gott allesammans hoppas ni har en SUPER bra kväll trots denna värmen?????

Av Michelle Johansson - 29 juli 2014 10:55

Ja idag är det sista dagen på värmeböljan trots allt?det kan vara skönt på både gott och ont för mej vette tusan!!..
Idag är det en lugn dag jag har nästan precis vaknat jag ligger fortfarande i sängen och myser under mitt tjocka duntäcke????? det är såå skönt!! Maken jobbar och jag ska väl kliva upp snart hade jag tänkt så jag kan sparka igång dagen.. Alla ni som läser min blogg får gärna länka den till era vänner jag hoppas på fler läsare och som kan ha nytta utav att jag är jag och INGENTING kan trycka ner mig i bloggen för att jag skriver från hjärtat och talar sanning:).
Hundarna snarkar som om HEELA huset stog och gungar undra JA vem och vilka som är tröttast igentligen:P jag eller hundarna HA HA dessa underbara djur alltså!! Jag ÄLSKAR att blogga men ibland hinns det inte med eller också så finns inte tiden till det men jag försöker och ska blogga varje dag två gånger om dagen eller nått får väl se hur jag gör:). När maken är och jobbar så känns huset tomt utan han och ibland kan jag vara ute i flera timmar med hundarna för att tiden ska gå fortare så att han kommer hem??!! Nåja det blev inget bad i helgen utan det blev vattenkrig istället med grannarna vilket jag glömde skriva om men nu gör jag det sådär en dag för sent eller nått HA HA HA:P :)) men men huvudsaken är att jag skrev det!. Nähe dags att kliva upp så man inte ligger HEELA dagen det har jag inte tid med för den delen men men det är ingen som märker nått ändå:P :P :).. Jag önskar alla en jätte skön sista dag värmeböljan det känns att det är svalare ute och det är tur på ett sätt då slipper man bo inne hela dagarna med en fläkt på och svettas hela tiden:). Hej hopp

Av Michelle Johansson - 28 juli 2014 20:03

Ja idag vaknade jag som vanligt igen och det är ÄNTLIGEN en ny vecka med nya utmaningar som väntas bakom hörnet??. Idag har jag hunnit en del det blev tvätt,vika tvätt,diskat,torkat bänkar i köket,torkat golvet i köket pga jag hann inte det igår,röjjt lite här och där som fallit mig in:).. Idag har jag sån jäkla värk i höften och ryggen det ilar och höften känns vilket är jätte jobbigt:/??! Idag åkte min kompis hem vilket va JÄTTE tråkigt det känns liksom tomt här hemma men ändå inte men hon kommer snart igen som tur är!! Helgen har varit super jag fick mycket gjort både här hemma och ute känns riktigt skönt det börjar synas att jag kämpar med hemmet??. Igår eller förr går fick jag en kommentar om att det syns inte på mej att jag har handikapp men det beror väl på hur man är och gör sig till:) min kära make sa till mej i helgen att han ÄLSKAR mig utav HEELA hans hjärta <3 jag höll på att gråta och han sa verkligen ord som berörde mej LÅNGT in i mitt ??.. Om ca tre- fyra veckor så ska jag äntligen tatuera mig om vi har någon som kan passa hundarna vill säga?. Jag hade VERKLIGEN längtat efter denna dagen och så kanske det inte går nu när tiden är bokad och allt?? jobbigt VÄRRE!! Jag sitter ute på balkongen och bara NJUTER av kylan och att det fläktar solen håller på och gå ner nu så man får passa på medans man kan! Jag ÄLSKAR ju inredning och att göra om här hemma jag funderar på att göra om lite men det får jag nog minsann tänka om på så jag inte ångrar mig sen???.
Jag känner mig såå jäkla trött hela tiden och är varm hela tiden titt som tätt så får väl se om det beror på värmen man kan ju hoppas iallafall:)!! Jag ska snart hoppa in i duschen hade jag tänkt och sen blir det väl sängen för min del behöver all sömn jag kan få känner jag????.. Imorgon är dagen lugn jag ska väl vila ut mig och försöka fixa en del samtal och allt sånt som behövs finns inget tråkigare än pappers arbete och ringa runt? HA HA... Under denna veckan så ska jag försöka träna Lexi igen så hon inte glömmer bort det jag här lärt henne det känns som bort blåst att träna och hålla på nu när det är såå varmt så de ligger på is tills det är svalare ute iallafall!!.. Nä nu ska jag hoppa in i duschen och sen fixa en vatten flaska och krypa under täcket och mysa med maken för det förtjänar vi nu:).!! Önskar alla en jätte skön och trevlig kväll så bloggar jag mer imorgon sen:)!!

Ovido - Quiz & Flashcards