blondinmichelle

Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av Michelle Johansson - 15 augusti 2014 13:32

Dagen började med att jag vaknade klockan 9 i morse jag låg kvar i sängen tills kl va halv tio. Jag gick ut med hundarna åt frukost och la mej i sängen för att invänta att smärtstillandet skulle börja verka:), Det HEELA slutade med att jag somnade 2-3 timmar:/ då är man trött kan jag säga! Ja jag har precis gjort mitt vikt tvätt,hängt tvätt,satt igång ny maskin med tvätt,torkat i badrummet och nu sitter jag och bloggar lite. Dagen känns JÄTTE seg och lång för den delen det känns som om timmarna går sakta. Jag hade tänkt städa på ovanvåningen och rensa ibland alla saker uppe och lägga allt där de ska vara. Jag hade väl KANSKE planerat att måla det blåa rummet till Svart istället men får se om jag gör det, det rummet ska bli pysselrum så det återstår att se... Jag har iallafall bestämt att vi ska tapetsera sovrummet eftersom måla är inte lönt, eftersom våran ena tik ska slicka på väggen vet inte om det är för att färgen luktar eller nått??. Jag får nog denna dagen att gå ändå trots allt det känns såå iallafall??? jag har bytt skal på mobilen till det rosa jag köpte en del skal och så för ett tag sen??. Maken jobbar på som vanligt men hoppas att han kan ta semester snart vi behöver få bilen fixad eftersom det är något som MÅSTE bytas efter ett antal mil:) :P!!! Sitter just nu i soffan och tar de lugnt tänkte gå upp och påbörja lite där uppe så jag har börjat iallafall ser ut som om vi har slängt in en bomb där inne just nu. Det är lite saker som behövs handlas in det känns som om det inte finns NÅGOT stopp men det blir ju fint när det är färdigt såklart??? och det känns ju JÄTTE skönt! Jag LÄNGTAR ihjäl mej tills jag får mitt körkort fixat jag ska väl börja med det så fort mitt skadestånd blir godkänt:). Det ska bli såå jävla skönt att få skadestånd som familjehemmet gjorde på mej att dom inte ens brydde sig är väl inget nytt direkt:/. Men men nu får jag hjälp att sätta dit angående detta så det känns skönt och att det finns såå BRA människor som vill mig väl ändå??. Jag har fått förfrågningar om att skriva en bok om mitt liv och vad jag har gått igenom, det är en barndoms kompis som jobbar inom bokbranschen som ville att jag skulle göra detta!! Men jag ska tänka på just den saken OM jag gör boken blir det inga namn med iallafall det är en sak som är säkert.. Ja ikväll blir det mysa och ta det lugnt maken skulle inom affären och handla hem lite tills i helgen nu??. Vi har en tradition att mysa och ta vara på varje helg medans vi kan göra det:) för sen när vi har en liten blir det inte lika mycket tid för sånt:P. Mensen kom igång igår igen så den uteblev inte vilket är jobbigt men appen stämmer angående mina cyklar iallafall och det känns skönt. Jag ska se om vi kan pricka in ÄL nu, jag vet ju när jag har ÄL så det känns skönt faktiskt och veta det om inte annat känner jag det såå väl?. När jag känner mig HEELT bra så ska jag börja med viktnedgången igen och denna gången ska jag göra det till 1000000% så jag ser resultat ganska snabbt:)!! När jag väl sätter igång med något som jag vill till 100% så brukar jag slutföra det och tänka på vad jag äter. Det är VÄLDIGT många som har undrat vad jag gör eftersom så fort jag rör på mej så FALLER jag ner i vikt och när jag är still så RASAR jag upp igen i vikt?. Jag ställer upp ENKLA mål som jag kan och orkar med tills jag slutfört det det känns bättre dessutom, Ställer man upp FÖR svåra mål och för jobbiga så har man inte den drivkraften att slutföra det!! Jag går inte på något gym för att gå ner jag är ute VÄLDIGT mycket i naturen och eftersom vi har en SÅÅ fin natur så tycker jag att man kan utnyttja den till något fint??. Alla som jag känner vet om att jag hatar gym och det kommer att förbli så enligt mig men alla vi är ju olika. Jag har dessutom fullt upp här hemma med att göra det fint och jag hittar alltid på något. Här hemma kan jag hitta enkla saker att följa som springa i trappen,städa,putsa fönster,damma överallt,tvätta,hänga tvätt,göra enkla saker med hundarna inne och ute??. Detta gör jag VARENDA dag ibland tidigt på morgonen till sent på kvällen? så jag har lite att göra ändå!! Nu pep tvättmaskinen att den va färdig så jag får väl ta den nu då innan det börjar att regna för det ser GANSKA så mörkt ute nu??om man ser runt omkring vårt hus://. Jag får dessutom gå utan BH idag eftersom brösten ömmar och värker vilket är VÄLDIGT konstigt:/ Nåja det återstår att se om det går över eller inte. . Nästa vecka ska vi gå på bio vilket blev bestämt igår så det finns 2 st filmer som vi vill se så vi får se vilken det blir?!! Jag önskar alla en riktigt bra dag och ha en såå trevlig helg nu??.

Ovido - Quiz & Flashcards