blondinmichelle

Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av Michelle Johansson - 18 augusti 2014 22:59

Sitter i soffan och har precis sett filmen Sex and The city dom är ju bara för bra:)!! Jag börjar tänka tillbaka i tiden där allt va perfekt och precis ALLT va perfekt :) <3 .. Jag önskar att man kunde vrida tillbaka klockan till dom ögonblicken som va bra i ens liv.. Vi människor är VÄLDIGT dåliga på att stanna upp ur vardagen och slappna av och tänka på oss själva. Det enda litet består utav är jobb,stress,vardags sysslorna och allt annat. Man tänker NÄSTAN aldrig på sig själv längre!! Jag ska börja stanna upp och tänka igenom livet man hinner aldrig annars tänka igenom allt som hänt förs än man är ledig eller nått!! Nää vi MÅSTE bättra oss på att stanna upp och slappna av för vår egen skull och tänka på vad VI vill och vad vi tänker på.. Med detta säger jag FAN vad livet kan vara bra om man ger sig fan på att de ska bli bra??.. Jag tänker MYCKET på livet som varit och vad jag har åstadkommit med här i livet nu ska jag ge mej FAN PÅ att gå ner i vikt men jag ska bara ha någon som kan ta hundarna en stund isåfall!! Jag ska också börja med att när maken lägger sig så ska jag antingen lägga mej i soffan och läsa,kolla på film eller BARA slappna av och tänka och låta tankarna flyta iväg som dom själva vill.. Tänk om Sverige kunde bli mindre stressigt då hade man sluppit och må dåligt titt som tätt men om var och en kan tänka på att stressa ner ibland så blir det MYCKET bättre??. Jag ska börja blogga mera och skriva flera inlägg det hjälper mig att tänka på allt som varit och vad som komma skall. Jag har känt flera år och MÅNGA har sagt åt mej att stressa ner men det är inte alltid så lätt när man OFTAST mår rent ut sagt skit här och där?men jag kämpar mig upp som vanligt och ger alla ett ??? för att gömma hur ledsen och dåligt jag mår!! Jag har börjat läsa en bok som är väldigt bra jag ska skriva upp namnet imorgon när jag väl kommer ihåg det. Jag ska strax gå och lägga mej men tänkte passa på och skriva ett LÅNGT inlägg hur jag tänker och vill säga vidare till alla er där ute. Jag har gått igenom väldigt mycket på mina 24år och det är inget barn som ska få uppleva sådana saker. Mitt och S barn ska ALDRIG behöva uppleva det jag har fått uppleva visst man kan inte styra vad som ska hända//händer i ens liv när man är så liten??. Dom senaste åren har satt DJUPA spår i mitt ? som ALDRIG kommer att läka det kommer vara ett minne blått men kommer att finnas ändå inom mej!! Jag är glad att jag börjar få styr på mitt eget liv och med S i mitt liv har gjort allt BRA och jag vågar att kämpa vidare med hans stöd vid min sida. Jag ska åldras och få dela resten av våra liv och våra barns liv med maken och allt som tillhör jag är VÄRLDENS lyckligaste Fru Johansson helt enkelt?????. Tiden går och det är om tre månader som det är 1 advent REDAN:S tiden rinner verkligen iväg och man hinner knappt med själv! Denna julen ska vi vara hos svärföräldrarna hade vi tänkt oss vi ska väl åka neråt till nästa månad och hälsa på och sen fixa det sista med bilen:).. Nästa vecka åker vi på kryssning vilket vi båda LÄNGTAR efter vi behöver VERKLIGEN detta nu efter allt som hänt oss dom senaste månaderna??är glad att vi får komma iväg och bara bry oss om varandra och låta andra ta hand om oss medans vi njuter för fullo av livet som flyter på???.!! Nää hör ni vänner där ute nu är det dags att krypa ner ibland hundar och maken för att sova! Jag säger väl Godnatt och sov gott allesammans:) TA hand om er och om varandra!!

Av Michelle Johansson - 18 augusti 2014 10:26

Säger väl Godmorgon har precis vaknat och jag började gråta precis som igår kväll??.. Jag ligger fortfarande i sängen för att ligga och dra mej så jag inte flyger upp ur sängen vill gärna inte ha Kristallsjukan igen:(!! Jag drömde något märkligt och jag förstår fortfarande inte VARFÖR??? att drömma just detta NÅJA. Idag vet jag inte vad jag ska göra men det blir väl och städa idag så jag får det gjort men det ska tydligen bli oväder idag igen så jag får nog vänta med det! Igår börja jag att känna av mitt vänster öra igen vilket är SKIT jobbigt jag hoppas jag slipper och gå till öron läkaren för dit vill jag inte igen direkt??.. På Fredag åker vi och storhandlar så det är gjort redan så vi slipper det när vi kommer hem ifrån kryssningen?. Jag är såå trött i huvudet så det kanske blir oväder ändå om vi har otur med oss vilket jag INTE hoppas på!! Att just ligga i sängen såhär länge är såå mysigt och ibland brukar jag dessutom somna om och ibland inte då myser jag med hundarna??det är såå mysigt!!!.. Jaha då är det Måndag som vanligt och maken är på jobbet han kände sig tydligen inget bra han hade lika ont han idag?, det är väl nått som går antar jag!!.. Jag ligger och tänker på angående domstolen vi ska till i Stockholm pga familjehemmet som jag satt på vi ska dra hela händelsen för dom och sen ska dom besluta om mitt skadestånd???, JAG VET att jag kommer få det eftersom vi har alla papper och intyg av läkaren angående min hand och ryggen??. Min handläggare på kommunen förstår inte att såna får vara familjehem dom gjorde mindre nytta än större nytta så hon blev RIKTIGT förbannad när jag berätta allt! Jag beskrev att jag är mer eller mindre rädd//BESVIKEN på myndigheterna efter allt som hänt mig och hon förstod mej riktigt bra vilket känns skönt?.. Det är OFTA jag tänker tillbaka på allt som hänt och det är MYCKET jag ångrar ska jag tala om. Hade inte hon förbjudit mej att träffa min kille i Höör så hade vi nog varit tillsammans än. Jag ångrar ABSOLUT ingenting med att jag träffade S för jag är evigt tacksam att jag har honom i mitt liv. Mitt ex va med från början till slutet av allt som hände och det kändes skönt att ha honom just då, Nu är jag och mitt ex inte vänner längre och det är väl jobbigt i sig men livet går som sagt framåt och vidare!! När jag ligger såhär så är jag glad över att ha dom vännerna kvar som lät mej träffa min bror och mitt ex bakom ryggen på familjehemmet dom hjälpte mig rätt mycket när jag satt fast där och ingen som förstod eller pratade med mig. Nää FYY säger jag bara på HEELA denna jävla händelsen ucsh hoppas dom får sitt straff!!.
Resten av dagen vette sjutton vad jag ska göra och vad som behövs göras det är HEELT stopp i min hjärna idag. Jag ska kliva upp strax ska ringa min ÄLSKADE make först och se hur de går för honom idag. Jag önskar som sagt alla en riktigt bra och skön dag?????!!..

Ovido - Quiz & Flashcards