blondinmichelle

Alla inlägg under augusti 2014

Av Michelle Johansson - 2 augusti 2014 09:16

Det började med att jag vaknade av att maken ville mysa med mej så det fick det bli?? är såå mysigt när han kommer och kryper under samma täcke och vi myser LÄNGE????. Alla hundarna ligger i sängen och myser med mej medans maken ska åka upp till sitt jobb för att laga bilen lite?!!.. Vi har nu ÄNTLIGEN fått en besiktnings tid den 11 augusti så håller tummarna på att den går igenom nu! Igår hämtade vi ju min tjejkompis så hon ska vara här tills veckan som kommer?. Igår fick jag lite kort av min mormor och ett halsband som min pappa hade haft ?? det betyder väldigt mycket för mej! Jag fick ett brev som morfar hade skrivit till min mamma eftersom morfar dog tidigt i våran uppväxt så hann vi aldrig träffa han????? jag känner faktiskt saknaden än vilket är jätte jobbigt:(. Jag har bara min mormor,mamma och pappa kvar alla andra har ju gått bort en efter en:'(! Att en saknad kan vara SÅÅ stor är något som är jätte jobbigt och det tär på krafterna nåja alla vi dör någon gång. Idag blir det en LÅNG promenad med hundarna maken,kompisen och hennes vän som är här sen blir det väl och bara ta det lugnt:). Jag känner att det är svalare ute för jag fryser RIKTIGT på morgonen då MÅSTE jag bara ta på mej täcket snabbt??. Ikväll är det bara och mysa och njuta av att man har det bra och man mår bra? det är det mest vackraste i världen man kan få njuta av och barn i framtiden:)).!! Nä jag ska ta och försöka sova en stund till innan vi beger oss ut med hundarna för att invänta maken sen???. Önskar alla som sagt en jättefin helg:)

Av Michelle Johansson - 2 augusti 2014 09:14

Ja jag har ju skrivit mycket om att jag och maken försöker till ett + på stickan. Därför tänkte jag skriva lite om hur det är och längta IHJÄL sig till ett + och hur det är och se andra som har barn!! Ja hur är det då och längta ja jag kan ju säga att det är för JÄKLIGT alltså att ständigt vara på sin vakt att kroppen fungerar och att det inte är något i kroppen som förändras. Att vistas ibland barn är inget hinder för mej men det blir jobbigt efter tag eftersom jag såå gärna vill ha barn sen flera år tillbaka.. Jag har ALLTID trott och sagt TÄNK OM jag inte kan få barn eller bli gravid då kommer hela jag tryckas ner till botten igen?. Jag kan leka med barn och busa och ha mej jag har ju alltid älskat barn och kommer alltid att göra det!! Att längta till ett PLUS är den VÄRSTA längtan och det VÄRSTA jag vet att ständigt behöva ta ett grav test för att veta 100% säkert att jag inte är gravid eller är ett plus.. Ni som försöker/är föräldrar vet hur det är och längta något fruktansvärt mycket på plusset!.. Jag och maken försöker tills envisa plusset visar sig och hoppas allt går vägen från början till slutet ?. Jag tänker nu i efter hand att jag ångrar mig att jag satte i en ny P stav men är man efter klok så är man??. Jag och maken pratar inte så mycket om barnfrågan för han vet HUR mycket jag längtar och bli mamma näst in till alla mina syskon har barn och det är något jag tycker är roligt. Maken längtar också för den delen att vi får ett pluss han kommer bli den MEST underbaraste och finaste pappan på jorden han kommer att visa sin kärlek och ge allt han har till vårt barn ??!! Så ja det är bara fortsätta längta och hoppas på att det går vägen nu annars får jag nog gå till barnmorskan och se om jag får tabletter så ägglossningen kommer igång lite mer:). Att ha ett barn är en UPPLEVELSE som alla genomgår oftast jag har längtat efter att få bli mamma redan när jag va 15-16 men jag visste redan då att jag skulle vara för ung för att skaffa barn då!! Jag och maken kämpar på så får vi se om det blir ett efterlängtat pluss på stickan vi kan ju hålla alla tummar och tår på det??. Jag kommer att blogga//skriva mer om detta för att kunna gå tillbaka till bloggen och kunna läsa vad som hänt/och vad som har varit!..

Av Michelle Johansson - 1 augusti 2014 14:42

Dagen började redan vid 9.00 imorse jag gick ut med hundarna,diskade,torkade över allt i köket,fixade frukost åt mej och sen gav hundarna rent vatten och lite sånt! Sen kom kommunen och vi hade möte och det gick faktiskt över förväntan och det känns skönt. Efter att dom hade åkt så gick jag över till grannen och hämtade våran lilla vovve som lekt med deras barn?är såå roligt att dom går så bra ihop barnen och Lexi! När jag kom in igen så startade jag tvättmaskinen och städade dammsugade och torkade alla golv plockade upp allt från sovrums golvet och bäddade sängen???... Det känns såå skönt och ha fint hemma och allt på sin plats där det ska vara och inte saker PRECIS överallt. Jag har nästan precis duschat jag ska ta och hänga upp tvätten som är färdig sen ta något att äta det blev ju en TIDIG frukost för min del! När maken har slutat så ska vi iväg till Torsby för att åka till mormor och väl där så kommer min tjejkompis dit och sen följer hon med oss hem och stannar tills nästa vecka????känns som en EVIGHET sen som hon va hos oss och jag träffade henne. Resten av dagen kvällen blir alltså lugn för våran del det blir väl kolla en massa film i helgen och gå runt i centrum och bara titta runt. På Lördag ska vi gå elljusbanan med hundarna så jag får röra på mitt FETA fläsk ?????HA HA!! Nåja jag bloggar väl senare ikväll när jag ligger i sängen nu ska jag fortsätta med mitt hade jag tänkt!

Önskar alla en jättefin helg det är ni ALLA värda tycker jag glöm inte det????...

Ovido - Quiz & Flashcards